Gönderen Konu: Kalecik - Uğurludağ - Yalnızçam Kayak Tesisleri / Ardahan  (Okunma sayısı 2700 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimiçi GeZGiN

• Yönetici
  • DoğaKolik
  • *****
  • İleti: 7726
    • insan ve doğa
Kalecik - Uğurludağ - Yalnızçam Kayak Tesisleri (11 km)
Zorluk Derecesi : Zor
Azami Yükseklik : 2655 m
Asgari Yükseklik : 2010 m

Ardahan denilince ilk akla gelen kaleler oluyor. İşte bu tarihi yapılardan Kalecik Kalesi’ne ev sahipliği yapan Kalecik Köyü, Kura Nehri’nin kenarında yer alıyor. Önereceğimiz rota köyden başlayıp Ardahan’ın en yüksek dağlarından biri olan Uğurludağ’ın zirvesine tırmanarak Yalnızçam Kayak Tesisleri’ne ulaşıyor.

Köyün tam ortasından geçen Çataldere köprüsünün yanındaki tabela başlangıç noktamız olacak. Vadiye doğru uzanan yayla yolunu adımlamaya başlıyoruz. Yaklaşık bir kilometre sonra sola dönen yayla yoluna sapmayarak derenin akış yönünün tersine yukarı yürümeye devam ediyoruz. Bir süre sonra sağımızda yer alan orman dokusu yerini alpin çayırlıklara bırakacak. Vadi boyunca uzanan traktör yolunun kılavuzluğunda yükselmeye devam ediyoruz. Geldiğimiz ilk kavşak noktasında düz ilerleyerek zirve altına ulaşıyoruz. Burada önünüze çıkacak olan ikinci kavşaktan bu kez sola yönelerek, yürüyüşün en yüksek noktasına erişeceksiniz. Çatal Tepe ile Uğurlu Tepe arasındaki düzlük alanda nefis bir manzara sizi bekliyor. Aşağıda Yalnızçam Yaylası’nı ve daha aşağılarda merkez ilçeye bağlı köyleri, karşı tarafta ise Yalnızçam sıradağlarını görebilirsiniz.

Hemen altınızda yer alan Yalnızçam Yaylası’na toprak yolu takip ederek ulaşabileceğiniz gibi, sağınızda bulunan kayalık ve kuru bir dere yatağından da yürüyebilirsiniz. Yaylaya varınca soğuk sularıyla yürüyüşçülerin can simidi olan çeşmenin yanında kısa bir molayı hak ettiniz demektir. Tekrar yürümeye başladığınızda, önce yaklaşık 400 metre boyunca toprak yolu izleyin. Ardından işaretlerin yönlendirmesiyle sağdaki dere yatağına girerek alçalmaya başlayacaksınız. Ağaç dokusunun görüldüğü bir alanda vadi yatağından ayrılan güzergah, sola doğru bir yay çizerek sizi tekrar yayla yoluna kavuşturacak. İleride gördüğünüz kayak tesisi binası, yürüyüşün sona erdiğinin habercisi.
« Son Düzenleme: 09 Mayıs 2019, 22:25:18 Gönderen: GeZGiN »