Gönderen Konu: Lamos Vadisi - Mersin  (Okunma sayısı 5379 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı GeZGiN

• Yönetici
  • DoğaKolik
  • *****
  • İleti: 7713
    • insan ve doğa
Lamos Vadisi - Mersin
« : 25 Ekim 2011, 11:59:00 »
Yer: Mersin
Araç Yolculuğu: 1 Saat
Yürüyüş Süresi:
Parkur Durumu:
Uygun Mevsim:
Zorluk Derecesi:

Ulaşım
Limonlu Kasabasına Mersin'den kalkan dolmuşlarla ulaşabilirsiniz. Limonlu Kasabası Mersin'e 45 km uzaklıktadır.

Rota
Rotaya yürümeye Limonlu Kasabasından da başlayabilirsiniz. Özel araçla geldiyseniz, kasabadan vadiye yaklaşık 3 km sonra bulunan bir köprünün yakınlarına arabanızı park ederek doğrudan patika yola da girebilirsiniz. Kasabadan vadi boyunca giden yol üzerinde bulunan köprüye kadar Lamos Deresi boyunca kurulmuş işletmeleri görebilirsiniz. Patikaya girmeden araba ile devam ederseniz bu yol aynı zamanda sizi Doktorun Yeri diye bilinen ünlü dinlenme tesisine götürecektir. Yol üzerindeki köprüden itibaren araba yolu vadiye yukarıdan bakacak şekilde tırmanıyor. Biz bu köprüyü geçmeden önce vaidye giren patikadan yürüyoruz. Artık dere sağıızda kalacak şekilde yola devam ediyoruz. Bu patika da yürürken solunuzda kayalara açılmış oyukları göreceksiniz. Bunlar su taşımak için yapılmış kanallar. Bu su kanalı yol boyunca sizi takip edecek. Yürürken kimi zaman vadinin tepesinden çiseleyen su size harika manzarakar yaratacak ve hava sıcaksa altında serinlemek çok keyifli olacaktır.

Bu rotanın sonunda Doktorun yerine ulaşıldığı söyleniyor. Sanırım biz yanlış bir yol izlemişiz, çünkü bir noktadan sonra ileriye gidemeyecek bir yere geldik. Yaklaşık 6,5km yürüdük. Rota üzerinde aynı zamanda yine su taşıyan borular göreceksiniz. Daha ince olan boruyu takip ederseniz biraz daha rahat bir patika yürüyebilirsiniz. Dileriz bir daha ki sefere daha uygun bir yol bularak Doktorun Yeri'ne kadar ulaşabiliriz. Bu şekliyle de gidiş dönüş 13km lik bir yol sizi bekliyor.
« Son Düzenleme: 25 Ekim 2011, 12:02:04 Gönderen: GeZGiN »